Jeg har forsøgt mig med anvendelse af Screencast-o-matic i kemi, hvor kursisterne lavede opgaver med afstemning af reaktionsskemaer som screencasts.
Der var nogle praktiske problemer, bl.a. viste det sig at programmet ikke kører på I-Pads, som en del af kursisterne har.
Kursisterne var på forhånd skeptiske og mente opgaverne nemmere og hurtigere kunne gøres på tavlen, men da de kom i gang viste det sig at være en positiv oplevelse.
Selvom arbejdet tager længere tid end "normalt" mener jeg det kan være værd at forsøge igen - alle kursisterne aktiveres, og fordyber sig mere end ved "almindelig" opgaveregning, de bliver mere optaget af at præsentere opgaven fagligt korrekt, så det endelige produkt bliver af højere kvalitet end ellers.
Tidsforbruget vil selvfølgelig også kunne reducerers når man bliver mere fortrolig med programmet.
Tags
App
(2)
Biologi
(3)
blog
(5)
elevopgaver
(1)
fisk
(1)
Fysik
(1)
google docs
(4)
indlæg
(1)
instruktører
(1)
Kemi
(2)
kun for sjov
(1)
kursus
(2)
Matematik
(4)
nyhed
(1)
Opgaveretning
(2)
pladsmangel?
(1)
regneark
(1)
regressionslinie
(1)
rette afleveringer
(1)
sceenrecorder
(1)
Screencast
(3)
screencast-o-matic
(4)
smartphones
(1)
socrative
(3)
soundcloud
(1)
tags
(1)
undervisning
(2)
vandmiljø
(1)
vejledning
(1)
Vinkel
(1)
vinkler
(1)
web 2.0
(2)
torsdag den 11. oktober 2012
Kemiopgaver som screencast
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Evaluerer du så kursisternes produkter bagefter? Eller gør de det selv?
SvarSlet